Szükségünk van a mindennapi cukira!

Ha otthon a kisállat megint kiakasztotta a cukiságmérőt, elkezdett beszélni, vagy megint beszorult a tortadobozba, oszd meg velünk! Küldd be saját fotódat, videódat, vagy amit a weben láttál. Adj hozzá rövid leírást, és jelöld meg a forrást, ha nem a sajátod.

Friss cukikommentek

Vadászat a törpepapagájra

2011. március 17. 13:06, házisárkány komment

"Sziasztok!

Vasárnap, mivel jó idő volt, kiraktuk a papagájokat a teraszra. Tudni kell, hogy jelenleg 8 darab rózsás fejű papagájunk van, ami 4 ketrecet jelent. Anyukám a teraszon ablakot takarított, és amikor ment el az egyik ketrec mellett (amelyikben egyébként három tesó papagáj van, akik még elég fiatalok, mivel 2010 novemberében keltek ki), beleakadt a nadrágja szára a ketrec oldalába, és az felborult. Lepattant az alja, és az egyik kicsi megszökött. Anya csak annyit látott, hogy a szomszéd felé ment. Azonnal rohantunk ki, hogy megkeressük, de sehol sem találtuk. Kimentünk öcsémmel a kert vége utáni üres telekre, ott vannak kis fák, de ott se találtuk sehol. A papagájnak jellegzetes éles hangja van, amiről fel lehet ismerni. Ez után az üres telek után van egyébként a temető, ahova egy kis erdőn keresztül is be lehet jutni. De mi először az egyik főbejárat felől indultunk el, hogy hátha ott van valahol a temető szélénél, mert ott is sok fa van, és abba az irányba repült a madár. Amikor arra a kis útra tértünk rá, meghallottam a hangját, de nem láttam sehol. Mondtam a tesómnak, hogy itt van valahol, mert hallom, hogy csipog. Ő pedig kiszúrta: egy hatalmas fa tetején üt, ennek a kis erdőnek a közepében. Egyszer csak arrébb repült, és már az erdő szélén volt. (Hallotta a többiek hangját, és szerintem az után ment.) Majd továbbrepült a házunkkal srégen, már egy másik utcában levő udvarba egy fára. De nem láttuk, csak hallottuk, hogy ott csipog. Gyorsan beszaladtam a tesójaiért és kihoztam őket a ház elé ketrecestől, hogy hallja a csipogást, hátha odajön. Na egyszer csak már a szembe szomszéd udvarában volt és megindult, átviharzott a kapunk tetején, valahol bent az udvarban megfordult, nekiszállt a szomszéd falnak és leesett a földre. Közben rohantam be, mert pont ott volt a kutyánk, és kiabáltam rá, nehogy megfogja. De mire beértem (ez pár másodperc alatt történt egyébként), addigra már nem volt ott a papagáj, aztán hallottam, hogy nagyon csipog, és mire kimentem, ott volt a tesóm kezében. Kiderült, hogy amikor bementem rászólni a kutyára, hogy ne bántsa, a kicsinek még volt annyi ereje, hogy kislisszanjon a kapu alatt, a tesóm meg pont rá tudta vetni magát. :) Szóval meglett. Nem gondoltuk volna azt sem, hogy megtaláljuk, nemhogy még meg is sikerül fogni. Pedig másfél óránál tovább nem is tartott ez az egész akció. Egyébként régebben is veszítettünk már el hasonlóképpen egy papagájt, csak akkor rosszul záródott a ketrecajtó, de őt sajnos nem találtam meg, bár nem is tettem meg ekkora utat utána. Lehet, hogy érdemes lett volna, bár a fene se tudja, mert az nyáron történt, és úgy még nehezebb lett volna megtalálni.
Van egy negyedik kispapagáj is, ő sárga színű, és külön van választva a testvéreitől, mert megpróbáltam megszelídíteni, ami hellyel-közzel sikerült is. Csípni csíp, de nem annyira, mintha a többit próbálnám megfogni, mert azok képesek véresre csípni az ember ujját. Egyébként azért sárga, mert lutino, ez az elnevezés olyan, mint a nyusziknál az albino" – írta nekünk Ági.

 Köszönjük!

fotó madár papagáj

Cukifaktor: (4/5)
Szerintetek: (5/5)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása