Arcpirító! Az argentin Coca-Cola 2006-os Light kampányához gátlástalanul lenyúlta a rathergood-os Joel Veitch egyik 2005-ös animációjának nemcsak a hangját, de a képi világát is.
Veitch 7 Second Of Love poénzenekarának Ninja című számában egy nindzsának öltözött kismacska a főszereplő, a ska/sunshine-reagge dal szövege pedig kábé ez: "Úgy fogok ugrálni, mint egy nindzsa, mer' a nindzsák mind így tesznek". Az animációban ennek megfelelően mindenki ugrál, elég jellegzetes módon.
Az argentin Coca-Cola alá dolgozó reklámügynökségnek vélhetőleg tetszett nagyon a kis flash-remekmű, mert szó nélkül lekopizták a stílt és az animációs technikát, de hogy ne legyen a reklámszpottal sok meló, még ahhoz se vették a fáradtságot, hogy saját zenét szerezzenek alá. Biztos úgy gondolták, a világ másik felén azt lehet csinálni, amit akarnak, épp csak azzal nem számoltak, hogy a netes közösségek szemfülesebbek, mint a multik rabszolgái. A lebuktatott reklámszpot már nem elérhető a weben, de Rob Manuel jóvoltából egy lényegretörő videóban még elemezhető a kokás kreatívok munkamódszere.
A "kis Veitch" - akinek munkásságáról érintőlegesen már megemlékeztünk - és a multinacionális cégóriás küzdelméről a nagy médiákok is beszámoltak, a BBC január 23-i híre szerint végül rendeződött is a szerzői jogi vita: a CC meg nem nevezett összeg fejében rábírta Veitch-t, hogy egyezzenek meg peren kívül.
Friss cukikommentek